Digitaal Darwinisme: verander of verdwijn

De afgelopen jaren zijn er meerdere bedrijven, en dus ook verenigingen, geweest die diverse digitale initiatieven hebben ontplooid, maar men is nog niet echt digitaal getransformeerd. In 2016 zal volgens IDC de echte digitale transformatie moeten plaatsvinden.

Het is Digitaal Darwinisme: verander of verdwijn.

Darwin

Digitale transformatie
Volgens Forrester heeft slechts 27 procent van de bestaande organisaties een samenhangende digitale strategie die beschrijft hoe een zij toegevoegde waarde voor de klant kan creëren in de digitale economie. In het geval wij spreken over een vereniging dan moge het duidelijk zijn dat er met klant in dit geval leden wordt bedoeld.

Zorg voor een strategie die aansluit bij de tijd waarin we leven
We leven in het digitale tijdperk. Met veranderende medewerkers, klanten, afnemers. Een digitale strategie gaat verder dan Het Nieuwe Werken, het zet je bedrijf op het spoor van de toekomst.

Alles wat je online doet doe je namelijk met een reden, een doel. Om je online activiteiten echt succesvol te laten zijn is het daarom een vereiste dat je heldere definities en keuzes maakt. Zo moet het duidelijk zijn welke online doelgroepen je wilt bedienen, wat daarbij je online doelstellingen en KPI’s zijn, welke consequenties dit heeft voor de organisatie, welke online tools je inzet en wat je het eerst en het laatst doet. Als je dit niet beschrijft schiet je met een schot hagel en weet je niet waar je inspanningen toe leiden. Je euro’s en tijd zijn te kostbaar om aan het toeval over te laten.

De evolutie staat niet stil… Zorg ervoor dat je vereniging dat dan ook niet doet!

Alle grote trends hebbenhun tipping point bereikt
Social, Mobile, Analytics en Cloud zijn allen volwassen geworden, vloeien in elkaar over en versterken elkaar wederzijds.

Het Internet of Things, Artificial Intelligence en Virtual Reality worden de komende jaren alleen nog maar groter. Bedrijven als Uber, Airbnb zijn slechts de allereerste exponenten van deze digitale transformatie.

Je kunt niet achterblijven. Digitale transformatie voert het komende jaar de boventoon. Alles en iedereen wordt gedigitaliseerd.

Responsive Design, een must!
Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone en/of tablet, waardoor een mobiele website een ware ‘must’ is. Dit wordt ook wel responsive genoemd; een website die zich aanpast aan het scherm formaat waarop het getoond wordt. Dit is niet alleen gebruiksvriendelijker, ook ranked Google de websites die niet-mobiel vriendelijk zijn lager in de zoekresultaten. Het is dus van essentieel belang dat je website mobielvriendelijk is.

HTTPS - Alles op het internet zou standaard veilig moeten zijn
Techniek en veiligheid zijn doorlopende aandachtspunten. Wil je je datahuis goed beveiligen, dan moet er op alle facetten, server, software, firewall, datatransport en datastorage data encryptie (https) toegepast worden. Hiervoor heeft u een certificaat nodig, via deze weg kun je meer grip op security krijgen. Volgend jaar volstaat een http website echt niet meer in deze tijden van Cyber Crime!

Personalisatie
Leden blijven langer lid als ze zich écht lid voelen Informatie op maat geeft het lid precies waarnaar diegene op zoek is en ze voelen zich daardoor persoonlijk aangesproken. Er is sprake van specifieke content dat op het lid is toegespitst, het neemt de ‘onpersoonlijkheid’ van basale data weg. En dat is belangrijk.

Eens te meer tonen deze trends aan dat technologie intelligenter, intiemer, persoonlijker, intuïtiever en meer anticiperend wordt. Technologie wordt een wezenlijk onderdeel van onze identiteit. We kunnen niet meer zonder.

Wij helpen je
Heeft je vereniging een doel voor ogen? Fijn. Wij stippelen samen met jou een pad uit om dat doel te bereiken. CCI heeft naast technische specialisten ook creatieve mensen in huis die professioneel communicatie advies geven en meedenken met jullie om het beste uit de vereniging te halen. Samen sluiten we jullie vak- en branchekennis aan op onze ervaring op het gebied van communicatie & ICT en ontwikkelingen we een slim, creatief en effectief plan, waarmee u direct aan de slag kunt. Een nieuwe moderne uitstraling creëert direct nieuwe dynamiek. Wees trots op uw vereniging!

Denk aan Digitaal Darwinisme: verander of verdwijn.