Terugblik workshop

Vorige week donderdag kwamen wij samen met 36 verenigingsprofessionals samen in Breukelen om meer te leren over community management. Want hoe activeer je je leden nou die in jouw community zitten?

Nieuwsbericht workshop 5


Peter Staal van Member First gaf 7 praktische tips tijdens de workshop, van het welkom heten van leden tot het gebruiken van content om leden te activeren. Directe concrete tips met praktijkvoorbeelden gaven weer hoe het wel en niet moet.

Er werd druk meegeschreven en er waren veel vragen vanuit de deelnemers, een teken dat het onderwerp leeft en veel verenigingen hiermee worstelen. Altijd fijn om niet alleen te luisteren naar een expert op dit vlak maar ook met je vakgenoten te kunnen overleggen en te horen hoe “die ander” dat nou doet.

De reacties nadien waren erg positief, eenieder heeft zeker meerdere tips gehoord waarmee ze direct nog aan de slag konden gaan. Zoals een deelnemer zei

“ik kan niet wachten om terug te keren naar mijn vereniging om de tips die we hebben gehad door te nemen met mijn collega’s en aan de slag te gaan”.

Super als je zulke feedback krijgt, daar doen wij het namelijk voor!

20160929_101142-1


De digitalisering gaat rap

De manieren waarop we communiceren met onze leden verandert en als vereniging moet je hierin mee gaan. Wij kunnen je hierbij helpen, maar begrijpen ook dat een groot deel van de activatie, zo niet 80% niet ligt bij de techniek maar bij de mensen binnen de vereniging die deze community moeten aansturen en motiveren.

De volgende workshop die op de planning staat

Organiseren wij speciaal voor de verenigingsdirecteur – of manager die veel met data te maken hebben. Dagelijks neem je beslissingen om doelstellingen van je organisatie te kunnen realiseren. Deze beslissingen wil je bij voorkeur nemen op feiten gebaseerde informatie, oftewel data driven besluitvorming. In het kader daarvan organiseren we donderdag 27 oktober: Hoe data-analyse de vereniging helpt zich strategisch te positioneren.

Jij wil toch ook:

  • Weten wat je leden willen?
  • De groei of verloop van je leden kunnen voorspellen?
  • Inefficiënte processen opsporen door de resultaten van afdelingen in kaart te brengen?
  • Betere ledeninformatie verzamelen?
  • Efficiënter leden werven?
  • Effectievere communicatie campagnes opzetten?
  • Direct inzicht krijgen in de verlies- en winstrekening, begroting en daadwerkelijke omzet en kosten en debiteuren en crediteuren?
  • Op basis van de beschikbare data je huidige verdienmodel evalueren?
>> Schrijf je dan vandaag nog in! <<


Wil je meer weten over Kolla, onze online samenwerken tool? Bekijk dan ons filmpje hierover, of lees onze whitepaper; Online samenwerken: get the fire burning! Wat maakt een netwerk tot een succes?