Integraal digitaliseren is een must

Strategische seminar voor professionele ledenorganisaties

Als ledenorganisatie is het zaak om stevig grip te hebben op zowel het IT als communicatie-landschap. Bovendien komt de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) er aan en ben je verplicht om de nodige stappen te nemen op het vlak van beveiliging en privacy.

Daarnaast is het vandaag de dag zo, dat leden niet meer automatisch lid willen worden van een branche- of beroepsvereniging. Een professionele ledenorganisatie moet zich terdege inspannen om aantrekkelijk te blijven voor de leden. Laten zien dat jouw vereniging meerwaarde biedt aan de leden. Jezelf aantrekkelijk maken. Om bestaande leden te behouden en om nieuwe leden aan te trekken. Digitalisering en doortastende doelgroep communicatie is daarbij essentieel.

In één ochtend laten wij zien hoe je dit kunt realiseren.

Nieuwsbericht workshop

 Waarom deze workshop volgen?

  • Je ontvangt praktische informatie en inspiratie om beter te communiceren met je leden
  • Uitleg hoe je binnen je ledenorganisatie een waardepropositie kunt hanteren als stuurinstrument / managementinformatie
  • Je hoort succesverhalen, voorbeelden en ideeën uit de praktijk
  • Je krijgt inzicht in technische mogelijkheden

Doelgroep

Evenement voor directeuren, managers en medewerkers van ledenorganisaties, federatie, beroeps- en brancheorganisaties. Deze sessie houden wij bewust in een kleinere sessie van max. 30 personen zodat ook onderling ervaringen uigewisseld kunnen worden en we in kunnen gaan op jouw specifieke situatie.

Schrijf je nu in!

Programma

09.30 uur

Ontvangst

09.45 uur

Start en introductie aanwezigen

10.00 uur

Waarom is integraal digitaliseren een must?
De ‘core business’ van de vereniging is natuurlijk het verbinden. Leden voor leden. Maar hoe krijg je dit voor elkaar als de groep groeit? In de meeste gevallen zien we dat het verenigingsbureau vol goede ideeën zit, maar dat tachtig tot negentig procent van de tijd opgaat aan administratieve taken. En dat is natuurlijk zonde.

Voor de moderne vereniging is het dus van levensbelang om tijdig over te stappen naar een professioneel systeem waarin niet alleen de leden worden geadministreerd. Het moet ook de faciliteiten bieden voor specifieke verenigingstaken. Commissies en besturen vastleggen. Met een druk op de knop selecties maken of segmenteren.

We willen je inspireren hoe je binnen de eigen organisatie een rol kunt spelen bij het bedenken, uitvoeren en evalueren van een integrale aanpak voor optimale en duurzame digitalisering.

10.30 uur

Best practices

  • UNETO-VNI
  • ZLTO

11.10 uur

Pauze

11.30 uur

Hoe kies je het beste CRM-pakket voor jouw vereniging in 10 stappen   
Nieuwe software kopen. Voor sommigen het leukste wat er is, voor anderen een absolute lijdensweg. Wanneer je voor een professionele vereniging een nieuw CRM-pakket wilt aanschaffen, is dat een zware maar belangrijke opgave. We geven je graag tien tips om je te helpen om de beste beslissing te nemen.

11.45 uur

Waarom je als vereniging geen maatwerkoplossing nodig hebt
Heb je echt een uniek state of the art design nodig voor je website? Of zou je dat geld voor (maatwerk)ontwerpers liever steken in een doel dat direct ten goede komt van je leden?

12.00 uur

Round up

12.15 uur

Lunch

13.00 uur

Einde

Wanneer?
12 & 24 oktober
Kosten?
Geen, deze bijeenkomst is kosteloos.
Locatie
De Olifant / Straatweg 1 / Breukelen.

*Indien je onverwacht verhinderd bent, kun je je altijd kosteloos laten vervangen door een collega. Uiteraard horen wij dit graag op tijd. Indien je geen vervanger hebt en je minder dan 1 week voor tijd afmeldt zijn wij genoodzaakt gemaakte kosten in rekening te brengen m.b.t. locatie & lunch (€ 35,-). Door aan te melden ga je akkoord met de vermelde voorwaarden.

Voor meer informatie over dit event kunt u contact opnemen met Minke van Dooremalen.

Schrijf u nu in!
Laat uw gegevens achter onderaan deze pagina, graag tot ziens!