Ledenwerving & ledenretentie
Hoe breng je jullie toegevoegde waarde over aan leden en potentiele leden?
Ledenorganisaties kampen al een tijdje met teruglopende ledenaantallen. Je moet als vereniging hard je best doen om zichtbaar te zijn en je toegevoegde waarde goed over te kunnen brengen om leden aan te trekken en tevens te behouden.
Hoe breng je jullie toegevoegde waarde over aan zowel leden als aspirant leden? En nog belangrijker, weet je ook of je voldoende contact houdt met diezelfde leden? Wij zien regelmatig dat als het gelukt is om een nieuw lid binnen te halen alle inspanningen stoppen en het lid aan zijn lot overgelaten wordt. Zonde! Zo raak je niet alleen je leden kwijt ook creëer je hiermee absoluut geen ambassadeurs, mensen die enorm waardevol zijn voor je vereniging.
Leden binnen krijgen en houden is hard werk en daar willen we jou graag bij helpen. Bereken jullie toekomstbestendigheid met onze berekentool, lees onderstaande praktijkcase van KHN en vraag meer tips in je inbox aan onderaan deze pagina!
Een praktijkverhaal van Koninklijke Horeca Nederland
Topdrukte was het deze zomer bij nagenoeg alle horeca ondernemingen. Vooral op de zonovergoten terrassen waren nauwelijks nog plekken te vinden. Maar deze hectiek heerst eigenlijk altijd in deze branche. Daardoor zal een ledenorganisatie zoals Koninklijke Horeca Nederland niet zomaar tijd krijgen van een nieuw of bestaand lid. Toch slagen ze er in om zo’n twee derde van de horecabedrijven in Nederland te vertegenwoordigen.
Hoe ze dat doen, lees je hier